Ésszerűsítsd a háttérmunkád, szervezd meg, hogy üzleted önjáró lehessen.
Vezess be új rendszereket, egyszerűsítsd a mindennapokat.
Alapozd meg a vevőszerzésed egy teljesen érthető és kivitelezhető marketinggel.
Végezz egyszerűen piackutatást, hogy tisztán lásd, mit szeretne a vendéged.
Tanuld meg a kampánytervezést termékre, szolgáltatásra, akciókra, szezonális ajánlatokra.
Építsd fel saját személyes márkád.
Ezek mind-mind olyan feladatok, amik a mindennapokban is feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy ne egy káosz legyen a szalonod és hogy folyamatosan vendéggel tudd megtölteni a naptáradat.
Hiszen Te nem csak kozmetikus, sminktetováló vagy, hanem üzletasszony, marketinges, értékesítő, asszisztens és saját kampánymenedzsered egy személyben.
Az is biztos, hogy ezek a feladatok csúsznak a mindennapi feladatok sorában, pedig ha ezek rendben lennének, nemhogy az idődet nem veszik el, de termelik is azt neked ajándékként.
Mindig ez van: NINCS RÁ IDŐ!
Ezért a hétköznapi, szaladgálós rutin egyszerűen a sarokba kényszeríti ezeket a teendőket, és sajnos azok ott is maradnak, és egy idő után tornyosulnak, nyomják Rád a terhet.
ADÓDOTT EZ A HELYZET, amely otthonra, parkolópályára kényszerítette a szolgáltatóipart.
- Jelenleg nem tudsz, vagy csak keveset tudsz dolgozni.
- Ha felszabadul újra az élet, vajon lesz vendéged?
- Visszatérnek a régiek?
- Tudsz majd gyorsan újakat verbuválni?
- EGYÁLTALÁN LESZ BIZALOM???
Nehéz, és egyben szívszorító ebbe belegondolni is.
Mit tehetsz?
Egy dolgot biztosan nem tehetsz meg: nem teheted azt meg, hogy hátradőlsz, keseregsz és kivársz.
Úgy gondolom az élet most felnyitja a szemünk és ad egy nagy adag önismeretet.
Visszadob ránk egy jó nagy labdát, hívjuk lelkiismeret furdalásnak.
Mert abból mindenkinek van jó nagy adag. Hiszen semmire nincs időnk, azt mondjuk. Nincs időnk a szalonban a fejlesztésre, átszervezésre, felújításra, hiszen a napi mókuskerék felőröl.
Nincs időnk a gyerekre, családra, barátokra, Önmagunkra meg leginkább.
MOST VAN IDŐD, HASZNÁLD KI!
És ezt az időt MOST mindenképpen arra kell szánni, hogy fejleszd Magad, a szalonod, felkészülj az újranyitásra és közben pótold azt, amivel el voltál maradva: rendszerezd Magad, a szalont, feladatokat, alkalmazottakat, stb.
Most valahogy mindent elölről kell kezdeni.
És biztosan nem ugrik tele a naptárad sem olyan gyorsan, ha újra kinyílik a világ.
Az egyébként is jellemző, hogy ma már mindent másképp kell csinálni.
Régen, még a Social Media előtt, megvolt az az előnyünk, hogy az elégedett vendég simán ajánlott ismerőseinek, és szájról szájra terjedt jó hírünk, tehetségünk. Ma már ez sem így működik, sőt! Tudom, most azt mondod, de Nálad igen, így működik. De azt is tudom, hogy sokan, akiknek nincs más csatornájuk csak ezt az egyet mondják, de ennek nem ismerik a statisztikáját – és nem tudják mennyivel több vagy jobb vendégkörük lehetne, ha mást is igénybe vennének.
Számolj rá még egy fontos dolgot: A BIZALMAT KELL ÚJRAÉPÍTENI!
Akit, amit látok, ismerek abban bízom is.
NEHÉZ A HELYZETE MINDENKINEK A SZAKMÁNKBAN.
Tudod ki fogja túlélni ezt a jelenlegi megtorpanást?
– Aki nem adja fel, nem dől hátra és nem csak siránkozik, hogy jaj, most mi lesz.
– Aki felszívja magát és azt mondja: nem jó, ami van, de hozzuk ki belőle a legjobbat.
– Aki azt mondja, ha már így alakult, akkor úgy hozzuk ki a helyzetből a legjobbat, hogy az üzletem javára váljon.
– Aki felfogja, hogy a most megszerzett extra időt sem tévénézéssel, lakás csinosítással, főzőcskézéssel tölti.
– Aki fogja magát, és RENDBE HOZZA, FEJLESZTI AZ ÜZLETÉT.